Nieuws

  • Poetspunt Oostende nu ook in Middelkerke, Leffinge, Lombardsijde en Westende!

    09.05.2019

    Zoek je werk of zoek je huishoudhulp in Middelkerke, Leffinge, Westende of Lombardsijde?

    Vanaf deze week verdelen we onze folders in de regio Middelkerke.

    Neem gerust contact op met ons!

    Wie de folder wil nalezen kan dit op de website via deze link: info flyer PPO 2019 Middelkerke

     

  • Nieuwe look voor het kantoor.

    16.04.2019

    Vorige week kregen de ramen van ons kantoor een mooie make-over in dezelfde lijn als de folder van de publiciteitscampagne.

    Oostende viert deze paasvakantie de vierde uitgave van ’The Crystal Ship’. Met de creatieve inspiratie van de Oostendse firma Seamoose pakt Poetspunt Oostende op zijn eigen manier uit om het straatbeeld te verrijken met een opvallende print op onze ramen!

  • Publi-campagne in de lente!

    11.04.2019

    Deze week gingen we van start met de eerste stap in onze lente-publi-campagne met een folder.
    Deze folder komt in alle brievenbussen in Oostende.
    Wie geen folder kreeg kan deze uiteraard komen ophalen op kantoor of kan ze lezen door onder de foto op de link te klikken.

    Later volgt meer nieuws!

    info flyer PPO 2019

  • Jaarlijkse enquête van Poetspunt Oostende

    22.03.2019

    Naar jaarlijkse gewoonte werd in december 2018 een klantenbevraging uitgestuurd aan de klanten van Poetspunt Oostende. Er werden in totaal 1650 actieve klanten bevraagd: 744 klanten kregen een brief en 906 klanten een e-mail.

    Voor het eerst konden klanten hun enquête volledig online invullen. Klanten kunnen bij inschrijving doorgeven dat ze alle briefwisseling elektronisch wensen te ontvangen. Deze klanten kregen via mail een link toegestuurd naar een online formulier. Hier kregen ze dezelfde vragen voorgelegd en konden via enkele eenvoudige klikken hun antwoord invullen en de resultaten doorsturen. Van de 906 verstuurde mails kregen we 428 reacties binnen. Dus 47% van de verstuurde online enquêtes werden ingevuld.

    Van de 745 verstuurde brieven kregen we 430 antwoorden terug. Dit zijn 57% van de verstuurde papieren enquêtes die werden teruggestuurd.

    Het totaal antwoord percentage komt hiermee op 52%.

    De enquête was opgedeeld in 2 grote onderdelen.

    In het eerste deel werden klanten bevraagd over hun ervaringen met het kantoor. Hoe ervaren ze de planning, de communicatie met het kantoor, de openingsuren…

    Algemeen zijn de mensen tevreden en geven ze de samenwerking met het kantoor een 8,73/10.

    Een mooie uitschieter voor klantvriendelijkheid met 8.93/10

    • ‘Mijn pa is zeer tevreden over de samenwerking met het kantoor. Als de poetshulp ziek is wordt hij op de hoogte gesteld. ‘

    • ‘prima service’

    • ‘De kantoorbedienden zijn inschikkelijk en begrijpen ongeplande omstandigheden bv. begrafenis’

    •  ‘Bij de minste onverwachte wendingen in de hulp worden wij onmiddellijk op de hoogte gebracht en verholpen, is zeer correct’

     

    In het tweede deel mochten ze hun mening geven over hun specifieke poetsvrouw: Is ze stipt, bereidwillig om taken op zich te nemen, communiceert ze voldoende, hebben ze respect voor het materiaal en de privacy van hun klanten?

    Algemeen geven de klanten 8,99/10 aan hun poetsvrouw. Met een mooie uitschieter voor de beleefdheid en het respect voor de privacy met 9,30 / 10.

    Een 12-tal poetsvrouwen kreeg 10/10 over de volledige lijn, een heel mooi resultaat!

    • ‘alles prima, een poetsvrouw uit de duizend!’

    • ‘Ik heb een schat van een poetshulp’

    • ‘Een grote merci voor de jarenlange samenwerking.’

    • ‘Ben blij zo snel hulp te hebben gekregen’

     

    En verder ook …

    • ‘Leuk al die nationaliteiten, prima integratie …’

    • ‘Ik hou van ander culturen en iemand met een goed hart kan overal werken. ‘

     Deze laatste 2 als voorbeeld van ons non-discriminatiebeleid. Mensen worden aangeworven op basis van hun kwaliteiten en motivatie, ongeacht leeftijd, godsdienst, geaardheid, diploma, syndicale of politieke voorkeur, nationaliteit, ‘kleur’ of geslacht …

    Onze diverse werknemersploeg zorgt samen voor deze mooie resultaten en daar zijn we trots op.

    Uit de enquête blijkt ook dat onze klanten evengoed in appartementen als in huizen woont.
    47% procent van de klanten die de enquête invulde woont in een huis, 46% in een appartement.
    7% vulde de vraag niet in.

    Uiteraard was in deze klantenbevraging ook plaats voor kritiek, een opmerking, een vraag of een tip. Alle binnengekomen enquêtes werden nagelezen door de directeur en door een medewerker.

    Elke klant die een vraag of een opmerking gemaakt heeft werd ondertussen gecontacteerd. Er werd op dat moment ook nagekeken of er iets kon gedaan of verbeterd worden.

    Poetspunt Oostende wenst alle klanten die de moeite namen om de enquête in te vullen en terug te sturen uitdrukkelijk te bedanken!

    Ook naar jaarlijkse gewoonte werden 2 inzendingen uitgeloot en werden deze klanten ontvangen voor een hapje en een drankje op ons kantoor in het gezelschap van de Voorzitter, de directeur en enkele leden van de Raad van Bestuur.

    Ze ontvingen een bloemetje uit handen van Voorzitter Vanessa Vens. Van directeur Michel Vincke ontvingen ze een cadeaubon van €75.

    Op de foto herkennen we de winnaars van de bevraging samen met Voorzitter Vanessa Vens, Directeur Michel Vincke en de bestuursleden Danick Minne, Dirk D’Hulster, Martine Lesaffre en Michel Lestaeghe.

  • EINDEJAARSPERIODE 2018 – 2019

    17.12.2018

    Tijdens de eindejaarsperiode zal Poetspunt Oostende gesloten zijn op:

    maandag 24 december, dinsdag 25 december en woensdag 26 december 2018,
    maandag 31 december 2018 en dinsdag 1 januari 2019.

    Op donderdag 27 december, vrijdag 28 december en vanaf 2 januari 2019 is het kantoor geopend volgens de normale openingsuren.

    We wensen onze klanten en werknemers een fijne kerstperiode toe en een piekfijn 2019!

  • POETSPUNT VIERT DAG VAN DE KLANT OP FILMFESTIVAL OOSTENDE

    19.10.2018

    Op 15 september jl. nodigde Poetspunt Oostende voor de tweede maal zijn klanten uit om de Dag van de Klant te vieren op het filmfestival. Hiermee wil de organisatie zijn klanten danken voor het gestelde vertrouwen in de werking.

    Met een volle zaal was dit opnieuw een waar succes!

    Dit jaar viel de keuze op de film ‘The Wife’ met topacteurs als Glenn Close, Jonathan Pryce en Christian Slater. Deze emotionele en tegelijk grappige film werd fel gesmaakt door de aanwezigen.